LPG - KROUPA


Montáž LPG pohonu

 

Seznamte se s jednotlivými typy plynových zařízení LPG

1. Karburátorová vozidla
Do karburátorových (např. Lada, Wartburg, Škoda Favorit) vozidel bychom doporučili zařízení s centrálním směšovačem.Jeho zvláštním rysem je, že plyn se do motoru dostává přes tzv. centrální směšovač, a za snížení tlaku odpovídá podtlakový regulátor (reduktor)

2. Vozidla s jednobodovým vstřikováním
Zařízení do vozidel s jednobodovým vstřikováním (Suzuki Swift, Opel Astra F) není o moc složitější. I zde se plyn dostává do motoru přes směšovač. Rozdíl je pouze v tom,že na odpařovacím reduktoru je už umístěn elektronický ventil, který uzavírá průtok plynu v provozu na benzín.Pro řízenou regulaci, je nutno zabudovat malou elektroniku, která sleduje činnost lambda sondy a přes elektromotorek dávkuje množství potřebného plynu. Vlastností tohoto zařízení je to, že startování vždy probíhá na benzín a po dosažení požadované teploty a otáček se systém automaticky přepne na plyn.

3. Vozidla s vícebodovým vstřikováním
I do vozidel s vícebodovým vstřikováním se používá výše zmíněné zařízení s tím rozdílem, že zde je nutná další elektronika, která zabezpečí odpojení vstřikovačů benzínu a vyslání signálu do benzínové řídící jednotky, že jsou vstřikovače benzínu v pořádku. (emulace) Protože jsou zde hadičky přívodu plynu delší, je nutná v některých případech montáž protizášlehového zařízení.

4. Vozidla se sekvenčním vstřikováním, Euro3,4,5
U vozidel s plastovým sáním a zařazených do druhé kategorie emisních norem lze použít pouze systém vstřikování do jednotlivých válců. (Ac-STAG, Landi Rrenzo-Omegas, Lovato -Fast, BRC ).Tato zařízení, jsou už téměř identická se zabudovaným systémem benzínového vstřikování. U tohoto systému je nutno k stávajícím benzínovým vstřikovačům zabudovat i plynové vstřikovače.
Řídící jednotka plynu na základě odezvy od benzínové řídící jednotky určuje množství a pořadí vstřikování do jednotlivých válců, tzn. Na kolik milisekund se mají otvírat vstřikovače. Moderní plynová zařízení nejenže řídí přepnutí do plynu, ale automaticky systém přepnou při nedostatku plynu na benzín. Tento stav indikují pípnutím.

Proč si pořídit LPG/CNG?


 

Protože:

Je ekologický

Protože hoří ekologičtěji než benzín. Ve výfukových plynech složky NOX představují pouze 20% oproti benzínu, kysličník uhličitý CO2 je nižší o 15% a nespálené HC představují zhruba polovinu jako při provozu na benzín. Hodnoty CO lze považovat za nulové. Přitom zplodiny LPG, s přijatelnějším chemickým složením jsou snadněji odbouratelné i při nižší teplotě katalyzátoru. Tím pádem je katalyzátor zatěžován méně.

Je levný

V dnešním, rychle se měnícím světě bychom měli klást větší důraz na rodinné a vlastní výdaje. Pokud se nedokážete přizpůsobit rostoucím cenám benzínu, tak se poohlédněte po lepším, levnějším řešení.

Je prověřený

Naše firma má téměř dvacetileté zkušenosti se zástavbou alternativního pohonu LPG u nás doma i v zahraničí. Vedle velkoobchodního prodeje zařízení, komponentů a náhradních dílů, provádíme školení stále se rozrůstajících smluvních partnerů po celé České republice.

Je bezpečný

Všechna námi montovaná zařízení odpovídají legislativním předpisům a certifikátu ISO 9001

Z hlediska bezpečnosti jsou předpisy na zařízení mnohem přísnější než u dílů benzínového motoru. Jako příklad lze uvést, že nádrže jsou vyráběny ve schválených rozměrech a z oceli, oproti tomu jsou nádrže ne benzín často z plastu.